HTML

Honda VT 500 C

Ez a blog azoknak szól akiket érdekel egy előre láthatólag viszontagságos motorfelújítás története. A blog valós idejű, tehát nem egy rég elkészült motorról van szó. Ahogy kikerülnek a bejegyzések, úgy haladunk vele. FRISSÍTÉS: Ha VT500-ad van és magad szereled, van kedved írni róla és fényképezni a folyamatot, akkor szívesen látlak a blogban. Keress meg a lomha8v@totalcar.hu címen.

Friss topikok

  • Zottyi: Sziasztok. Na megnyogodhat mindenki. Szétszedtem a kuplung oldalnál, ott van a váltónak a pozicio... (2016.09.09. 21:58) Ennyi volt. De van tovább. :)
  • Lomha 8V: @TomTom_: Szia! Megvan még, félig-meddig össze is lett rakva, de közben tavaly augusztusban munka... (2015.05.18. 19:42) Türelem, motorblokkot terem.
  • Leopold Lászlo: Szia!Nekem steed 400-om van,léci keress meg indepente@freemail.hu..karburátor infó kéne :)üdv laca (2014.09.08. 10:03) A kezdetek
  • Lomha 8V: @TomTom_: Hát én is örülök, nagyon remélem, hogy tavaszra tényleg készen lesz. Jó ötletnek szokott... (2013.12.14. 19:44) Újra haladunk, végre!
  • Lomha 8V: Arról az e-mail címről írj majd, amit itt használsz a nickedhez, mert utánanéztem és elvileg azzal... (2012.11.01. 10:01) Lassan, de haladunk.

Címkék

Lesz még ebből motor?

2012.07.23. 16:43 Lomha 8V

A fenti mondat egy barátomtól hangzott el, aki látta a szétszedett motort. Hát hazudnék, ha azt mondanám, hogy teljesen nyugodt vagyok a dolgot illetően, de azért talán sikerül egyszer összerakni. Viszont addig még sok víz lefolyik a Dunán, úgyhogy lássuk mi történt az utolsó bejegyzés óta.

Miután kiszedtük a motort, elkezdtem lebontani az első hengerfejet, mert gyanítottam, hogy vizet kap az első henger. Még el sem jutottam a hengerfejtömítésig, mikor csúnya dolgokkal szembesültem. Találtam egy-két érdekes hegesztést, amit nem féltétlenül a Honda gyárban dobtak össze, finoman szólva. A szelepfedélen belül található egy elég érdekes varrat, a másik pedig a himbák tartóján. Elképzelni sem tudom, hogy mi történt vele. Talán egyszer elszakadt a vezérműlánc, és az rombolt. Szerencsére lejjebb nem látszik semmi, gondolok pl. arra, hogy nincsenek szelep-nyomok a dugattyú tetején. A vezérlés is el volt rakva egy hajszálnyival, összerakáskor majd odafigyelek erre.

A szelepfedél

A himbák tartója

Ez most dilemma nekem, mert ezek az alkatrészek nem olcsók. Újan nem is léteznek már és használtan is nagyrészt csak a komplett hengerrel vagy magával az egész motorblokkal együtt árulják. Úgy döntöttem, hogy foglalkozok a többi dologgal, közben pedig keresgélek ilyeneket. Ha végképp nem találok, mire a motor összerakásra kerül, akkor ezekkel lesz összerakva. Ki tudja hány éve ezekkel ment, nem volt gond. De azért nyilván a gyári, sérülésmentes alkatrész lenne az igazi. Amúgy a himbák szépek, nem árulkodnak arról, hogy 28 éves a motor. A hengerfejet elfelejtettem lefényképezni, de azon sem látszik semmi hiba. Azért persze fel lesz újítva, de az még a jövő zenéje.

Ezek után a figyelmem az első villa felé fordult, ami még mindig bent éktelenkedett a vázban. Nem volt kedvem nekiállni, mert ezt is sújtotta a régi motorok átka, hogy a felső csavarokat szétverték, mert nem volt hozzá szerszámuk.

A szétvert csavarok a villán

Nem volt egy leányálom leszedni őket, ezeket biztosan újra cserélem. Gyanítom, hogy nem fogok újan kapni, gyártatnom kell majd. A jobb oldali csavarral egyszerű volt a dolgom, fogtam egy 24-es fejet és gumikalapáccsal rákocogtattam. Sokan ilyenkor a fejükhöz kapnak, hogy "jesszus, hogy lehet ilyet csinálni". Nekik még nem volt a kezükben komoly szerszám, hiszen ha lett volna, akkor tudnák, hogy mindig a szerszám az erősebb és meg sem kottyan neki. Ez a csavar szépen kijött, aztán a villaszár is könnyen adta magát. Már korábban feltűnt, hogy van valami toldás a villán, de eddig nem láttam rendesen. Most, hogy le lett bontva róla minden már egyértelmű, hogy valamelyik előző gazdája kevésnek találta a villa hosszát és készített hozzá egy toldást. Jó erős anyagból van és igényesen van megcsinálva, szerintem megtartom és majd visszakerül.

A villa vakrozsdás része a toldás

A bal oldallal jobban meggyűlt a bajom, az a csavar borzalmasan nézett ki. Olyan volt mintha levágták volna az amúgy sem túl vastag csavar tetejét. Itt nem lett volna célravezető a gumikalapácsos módszer, ez annál lényegesen rosszabb állapotban volt. Meg kellett reszelnem a széleit, de szerencsére ez könnyen ment, hiszen ezek alumínium csavarok. Miután kiszedtem, rá kellett jönnöm, hogy ezen az oldalon a villaszár sem adja magát könnyen, nagyon nehéz volt kiszedni a helyéről, de végül csak összejött. Ide tartozik még, hogy volt valami házi készítésű menetes "izé" a villákon, nem tudom mit tarthattak eredetileg. Mikor én vettem a motort, már nem volt funkciójuk.

Rejtélyes alkatrészek a villáról

Miután ezzel végeztem, átnézegettem a kibontott alkatrészeket. A hengerfejtömítésen valóban volt egy repedés, szerintem ezért fordult elő, hogy csak a hátsó henger ment. Ez nem jelent gondot, szerencsére itthon is kapható hozzá komplett tömítés készlet, amivel az egész motor minden tömítését ki tudom cserélni. A másik dolog amit észrevettem, hogy a légszűrőházam sincs valami finom állapotban. Van rajta egy tekintélyes lyuk. Valamelyik előző gazdája próbált már kezdeni vele valamit, de sokkal inkább kókányolás lett némi ragasztóval meg egy csavarral, mint javítás.

A légszűrő háza

A hátsó sárvédő sem a legszebb, itt is történt régebben valami átalakítás, ami nem sikerült túl jól. Egy -ránézésre- MZ hátsó sárvédő vége van rákendácsolva a gyári sárvédőre, és erre van rakva egy bádog valami, ami a rendszámot tartja. Csörög-zörög az egész, ocsmány úgy ahogy van. Még valami rendszámvilágítást is raktak rá, ami ránézésre valami utánfutón szolgálhatott fénykorában. Persze ehhez átfúrták a gyári sárvédőt a csavaroknak. Soha nem lehet már normálisan megcsinálni, mert a feszülő csavarok eldeformálták. Ezt az egész hátsó részt meg fogom szüntetni, legalábbis ebben a formában, mert nem valami szép. És a háttámla tartója sem az igazi, a kép szélén látszik, hogy az index gyári helye ki van törve. Gondolom, felborult. És ráadásul a rendszám is hányadék állapotú, az is cserélve lesz a végén.

Az "egyedi" hátsó sárvédő

Végül összepakoltam a sok motyót és beraktam egy kosárba. Ezekkel most egy ideig nem lesz dolgom, mivel a vázzal, a kerekekkel és a motorral kezdem a felújítást.

Egy kosár VT500

Történt egy vicces dolog is, mióta nekiálltam a motornak. Volt nálam egy Lada mániás barátom és mikor meglátta a kiszedett motoron a kardánkeresztet, felkiáltott: "Jaj, de aranyos kis kardánkereszt!" Aztán megsimogatta, mint egy palotapincsit. Ezen azért jót nevettem.

Az "aranyos" kardánkereszt

Itt tartunk most, remélem pénzügyileg és tudásban is felnövök a feladathoz, hogy a végére járjak ennek a felújításnak. Folyt. köv.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vt500.blog.hu/api/trackback/id/tr424673089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása