Még a múltkor azzal kezdtem, hogy bocsánat, hogy ennyit kellett várni az új bejegyzésre. Ahhoz képest most sokkal többet kellett várni, úgyhogy még nagyobb elnézést kell kérnem. Igazából a bejegyzés témája már hónapok óta megvan, de gondoltam talán jön még valami hozzá, mert ez így rövidke lesz. De sajnos nem jött hozzá semmi, úgyhogy azzal kell beérnem ami van. Közben kamionoztam is, az sem segített az írásnak. Voltam olyan gyökér, hogy megint nem fotóztam le pár dolgot. Ezért mindig nagyon szidom magam később, de sajnos annyira bele tudunk feledkezni a munkába Dávid barátommal, hogy egész egyszerűen nem jut eszünkbe fényképezni. Kéne valami csipogó a falra, ami 5 percenként megszólal. Na mindegy, lássuk mi történt a géppel.
Osztottam-szoroztam és úgy láttam, hogy minden összeállt ahhoz, hogy össze legyen rakva a blokk. Közben elvittem a hengerfejeket síkoltatni és ha már ott voltak, akkor az ottani srácokkal lecseréltettem a szelepszár-szimmeringeket és becsiszoltattam a szelepeket is. Na többek között ez az egyik dolog amiről nem készült kép, de a blokkról készült egyik kép sarkában látható lesz. Ott is látszik, hogy fénylik mint a Salamon töke. A blokk bal felét lefektettük a munkaasztalra és elkezdtük belepakolni az alkatrészeket. Miután itt minden megvolt, bepasztáztuk a blokk két felét és kis száradás után összeillesztettük. Szerencsére szépen összeillett, gond nélkül összecsavaroztuk. Ehhez párszor át kellett forgatni, mert mindkét oldalról meg van csavarozva.
A blokk összerakva, bal felső sarokban egy felújított hengerfej
Utána a blokk külső oldalain elhelyezkedő dolgokat raktuk vissza, ez is megvolt pár perc alatt és igazából elég eseménytelen volt. Mikor ezzel megvoltunk, feldobtuk a munkapadra a blokkot, hogy könnyebben tudjuk felrakni a hengereket. Felraktuk az új tömítést, beforgattuk a gyűrűket a gyárilag előírt irányba és már rá is ugrottak a hengerek és hengerfejek. A gyári, új gumitömítéssel nagyon szorosan illeszkedtek a fém vízcsövek a hengerbe, itt biztosan nem lesz szivárgás.
A hátsó fertály majdnem kész
Ezután beállítottuk a vezérlést meg a szelephézagot, minden vízcsövet a helyére raktunk és tulajdonképpen a munka lényegi része megvolt. Feldobtuk a szelepfedeleket is, aztán felkerült a karburátor is. A motorblokk elkészült. Nem tökéletes felújítás ez, arra nincs pénzem és nem is érné meg, hiszen a VT500 sajnos nem ér sokat, soha nem térülne meg. De szerintem így is legalább további 150.000 km-re biztosítottam a tökéletes működést.
A kész motorblokk
Hogy most mi jön? Azt még nem tudom biztosan. Nem marad gyári a motor, kicsit faragunk a soft chopper stíluson, mert az nem nagyon jön be. De, hogy mi lesz az irány, még nem dőlt el. Szóba jött chopper, bobber, sőt még café racer is. Nem tudom, mi legyen. De ha eldől és végre jó idő lesz, hogy a garázsban tudjak ügyködni, akkor jön a következő bejegyzés. És utána újra gyakrabban jelentkezem, amíg el nem készül a motor, vagy nem jön megint a tél. Remélem azért, hogy a motor előbb készül el. :)