HTML

Honda VT 500 C

Ez a blog azoknak szól akiket érdekel egy előre láthatólag viszontagságos motorfelújítás története. A blog valós idejű, tehát nem egy rég elkészült motorról van szó. Ahogy kikerülnek a bejegyzések, úgy haladunk vele. FRISSÍTÉS: Ha VT500-ad van és magad szereled, van kedved írni róla és fényképezni a folyamatot, akkor szívesen látlak a blogban. Keress meg a lomha8v@totalcar.hu címen.

Friss topikok

  • Zottyi: Sziasztok. Na megnyogodhat mindenki. Szétszedtem a kuplung oldalnál, ott van a váltónak a pozicio... (2016.09.09. 21:58) Ennyi volt. De van tovább. :)
  • Lomha 8V: @TomTom_: Szia! Megvan még, félig-meddig össze is lett rakva, de közben tavaly augusztusban munka... (2015.05.18. 19:42) Türelem, motorblokkot terem.
  • Leopold Lászlo: Szia!Nekem steed 400-om van,léci keress meg indepente@freemail.hu..karburátor infó kéne :)üdv laca (2014.09.08. 10:03) A kezdetek
  • Lomha 8V: @TomTom_: Hát én is örülök, nagyon remélem, hogy tavaszra tényleg készen lesz. Jó ötletnek szokott... (2013.12.14. 19:44) Újra haladunk, végre!
  • Lomha 8V: Arról az e-mail címről írj majd, amit itt használsz a nickedhez, mert utánanéztem és elvileg azzal... (2012.11.01. 10:01) Lassan, de haladunk.

Címkék

Türelem, motorblokkot terem.

2013.02.07. 12:38 Lomha 8V

Még a múltkor azzal kezdtem, hogy bocsánat, hogy ennyit kellett várni az új bejegyzésre. Ahhoz képest most sokkal többet kellett várni, úgyhogy még nagyobb elnézést kell kérnem. Igazából a bejegyzés témája már hónapok óta megvan, de gondoltam talán jön még valami hozzá, mert ez így rövidke lesz. De sajnos nem jött hozzá semmi, úgyhogy azzal kell beérnem ami van. Közben kamionoztam is, az sem segített az írásnak. Voltam olyan gyökér, hogy megint nem fotóztam le pár dolgot. Ezért mindig nagyon szidom magam később, de sajnos annyira bele tudunk feledkezni a munkába Dávid barátommal, hogy egész egyszerűen nem jut eszünkbe fényképezni. Kéne valami csipogó a falra, ami 5 percenként megszólal. Na mindegy, lássuk mi történt a géppel.


Osztottam-szoroztam és úgy láttam, hogy minden összeállt ahhoz, hogy össze legyen rakva a blokk. Közben elvittem a hengerfejeket síkoltatni és ha már ott voltak, akkor az ottani srácokkal lecseréltettem a szelepszár-szimmeringeket és becsiszoltattam a szelepeket is. Na többek között ez az egyik dolog amiről nem készült kép, de a blokkról készült egyik kép sarkában látható lesz. Ott is látszik, hogy fénylik mint a Salamon töke. A blokk bal felét lefektettük a munkaasztalra és elkezdtük belepakolni az alkatrészeket. Miután itt minden megvolt, bepasztáztuk a blokk két felét és kis száradás után összeillesztettük. Szerencsére szépen összeillett, gond nélkül összecsavaroztuk. Ehhez párszor át kellett forgatni, mert mindkét oldalról meg van csavarozva.


A blokk összerakva, bal felső sarokban egy felújított hengerfej

Utána a blokk külső oldalain elhelyezkedő dolgokat raktuk vissza, ez is megvolt pár perc alatt és igazából elég eseménytelen volt. Mikor ezzel megvoltunk, feldobtuk a munkapadra a blokkot, hogy könnyebben tudjuk felrakni a hengereket. Felraktuk az új tömítést, beforgattuk a gyűrűket a gyárilag előírt irányba és már rá is ugrottak a hengerek és hengerfejek. A gyári, új gumitömítéssel nagyon szorosan illeszkedtek a fém vízcsövek a hengerbe, itt biztosan nem lesz szivárgás.

A hátsó fertály majdnem kész

Ezután beállítottuk a vezérlést meg a szelephézagot, minden vízcsövet a helyére raktunk és tulajdonképpen a munka lényegi része megvolt. Feldobtuk a szelepfedeleket is, aztán felkerült a karburátor is. A motorblokk elkészült. Nem tökéletes felújítás ez, arra nincs pénzem és nem is érné meg, hiszen a VT500 sajnos nem ér sokat, soha nem térülne meg. De szerintem így is legalább további 150.000 km-re biztosítottam a tökéletes működést.

A kész motorblokk

Hogy most mi jön? Azt még nem tudom biztosan. Nem marad gyári a motor, kicsit faragunk a soft chopper stíluson, mert az nem nagyon jön be. De, hogy mi lesz az irány, még nem dőlt el. Szóba jött chopper, bobber, sőt még café racer is. Nem tudom, mi legyen. De ha eldől és végre jó idő lesz, hogy a garázsban tudjak ügyködni, akkor jön a következő bejegyzés. És utána újra gyakrabban jelentkezem, amíg el nem készül a motor, vagy nem jön megint a tél. Remélem azért, hogy a motor előbb készül el. :)

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vt500.blog.hu/api/trackback/id/tr784882616

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TomTom_ 2013.03.31. 17:15:18

Hali!

Jó látni, hogy alakul a géped! :-)
Lassan mi is eljutunk a blokk összerakásához. Most szemezgetetm a csapágyakat a cms-ről...
Van esetleg jobb beszerzési forrás szted mint CMS? JÓ MUNKÁT!

Üdv, Tom!

Lomha 8V 2013.03.31. 19:34:18

Szia!

Azt is jó hallani, hogy lassan Ti is összerakjátok a gépet. Nem tudom, hogy van e jobb forrás, de tapasztalataim szerint csapágyat nem a motoros boltban kell venni, mert ott drága, mivel motoralkatrészként kezelik. Független csapágyboltban csak a méretet kell megadni, aztán megvenni a legerősebbet és kész. Persze nem mindig jön össze, de általában működik.

Leopold Lászlo 2013.05.13. 18:32:44

Szia!Segítség kellene!Porlasztó tip.ügyben!
3-4 vagy már az 5. napja probálom beazonosítani a porlasztom..nekem egy steed 400-om van de a porlasztom olyan mint a tied..elvileg....KEIHIN VD de ennél többet nem tudok kideriteni róla,ilyan van a vt 600 ban a vt 500 és a steed 400..szeretném feújítani de nem tudom merre induljak.Válaszod előre is köszönöm!üdv:laca

Lomha 8V 2013.05.14. 09:43:15

@Leopold Lászlo:

Szia!

Én is utánajártam kicsit és sajnos tényleg nem rózsás a helyzet. Szerintem írj a Honda Karasna cégnek és kérdezd ki őket a lehetőségekről. Ők elég korrekten állnak hozzá a dolgokhoz. Én tudok neked szerezni Dyno fúvókákat és gyári tömítéseket hozzá, de sajnos ezek drága dolgok. Vannak cégek, akik gyártanak az eredetivel megegyező fúvókákat, de sajnos mind tengerentúli és húzós a posta. Ha egyáltalán elküldik. Nem emlékszem a karburátor pontos típusára, de otthon megnézem, azt hiszem fel van írva.

TomTom_ 2013.05.28. 22:12:56

Na, hazahoztam... kell meg egy termosztat bele, oszt gurulhat...

Lomha 8V 2013.05.29. 08:42:16

@TomTom_: Szuper! Várom a fejleményeket. Valamelyik korai bejegyzésben leírtam milyen termosztát kell bele, ha esetleg nem találnál.

TomTom_ 2013.05.29. 22:06:03

Szia!

Ehhh... szereztem termosztátot (Nissan kód: j1531001), volt vagy 1 200 Ft.
Jól szétszedtem, oszt kiderült, nincs is benne a termosztát betét. Kibírtam röhögés nélkül...
Nem igazán értettem, mert az a jelenség, hogy néha találomra melegszik a gép, így kb elmegy a piros aljáig, és ott is marad kicsit ingadozva. A ventilátor elindul, megáll, kicsit lejjebb megy a mutató, de fent a marad a piros mellett. Néha meg simán megy, és középen lengedezik, mintha a termosztát nyitogatna. De hát ugye nem volt benne termosztát. Kicsit misztikus, hiszem hűlnie, kéne, nem melegedni így. Hívtam a Kaczkót, mi lehet szerinte? Nem érti Ő sem, de ne tegyem bele a termosztátot, mert akkor még jobban fog melegedni. Értem én, de így ugye nem maradhat, jól beletettem végül és láss csodát, már nem is melegszik annyira, ellenben kicsit hamarabb melegszik hidegről. A mutató továbbra is a piros alatt kalimpál, de most legalább nem éri el a pirosat.
Vszeg a vízpumpának szüksége a van a termosztát betét által keltett torlásra, hogy ne kavitáljon amikor a hűtő felé is tolja cuccot. Lehet butaság, de másképpen nem tudom magyarázni a javulást.
Most leveszem a hűtőt róla és jól kitakarítom, hátha csak 28 év vízköve és mocska tornáztat. A Kaczkóék állítólag mosták ecettel a komplett rendszert, de lehet a hűtő külön törődést igényel. Ha ez sem segít, komolyan elgondolkozom klt gép. a rituális beolvasztásán. Nem szeretnék venni egy vízpumpát és utána ugyanitt tartani…
Jobbakat kívánok Neked! 
Nálad hogyan áll a gép? Csak jót írhatsz! ;-)

Lomha 8V 2013.05.30. 09:02:25

@TomTom_: Ha emlékszel, nálam ugyanez volt. A termosztát belét kiszedte valami szakbarbár. Vagy elkezdett nekik melegedni a motor vagy nem melegedett, ezt már sosem tudjuk meg. És ebben látták a megoldást. Nálam az lehetett a probléma, hogy a hengerfejtömítésen keletkezett egy hajszálrepedés. Szép lassan (évek alatt) az előző gazdáinál csurgatta az olajat a vízbe és ezt a tipikus vajszínű lerakódást képezte a kiegyenlítőben. Nem volt megfelelő az áralmás, gondolom. A termosztát pedig kell, hát ne vicceljünk már. Ha termosztáttal nem jó, akkor máshol van hiba, amit meg kell szüntetni. A takarítás természetesen erősen javasolt. Az itt leírtak megfelelnek nekünk is:

4x4barangolas.blogspot.hu/2012/07/huto-karbantartasa-mosas-oblites.html

Nem hiszem, hogy gond lenne a vízpumpával, elég tartós szerkezet, ráadásul fémlapátos. Meg olyan egyszerű a működése, mint a fa ajtóéknek. :) Semmiképp ne olvaszd be a gépet, én ingyen -vagy legfeljebb vas árban- bármikor átveszem! :D

Az enyém most úgy áll, hogy a blokk be van rakva a vázba, a villák a helyükön, kerekek bent. Dávid barátom a kábelezéssel bajlódik, én meg pénzt gyűjtök, mert kellenének kormánykapcsolók, légszűrőház, kormány stb, stb. Szóval azért messze még a vége, de leginkább a pénzhiány akadályoz jelenleg. Mint szinte mindenkit.

TomTom_ 2013.06.29. 18:58:31

Szia!
Remélem, sokat gurulsz a géppel mostanában… :-)
A múltkori melegedés után, jól szétszedtük a teljes hűtőt és kitakarítottam 20% ecettel. elhasználtam vagy 4 litert, mire fémtiszta lett a rendszer. Durván el volt mocskolódva radiátor. Eleinte nem is csobogott benne a lé, de vagy 3 öblítés után elkezdett csobogva közlekedni benne a cucc. Vszeg a „mosás” után nem vették le a radiátor kipucolni újra, pedig az a legszűkebb keresztmetszetet a rendszerben és logikusan úgy is működik, mint egy szűrő, ülepítő. Mindegy, legalább látom milyen lett, és nem találgatom később.
Raktam bele hőmérséklet jeladót, termosztátot, ventilátor kapcsolót. Gurultam vele vagy 1000 km-t melegedés nélkül, de 100km/1 dl vízfogyasztással. Mivel szinte mindennap visszatöltöttem a hiányzó részt, így nem tudtam eldönteni, hogy a hűtő tetején kell neki a tágulási tér és csak kinyomja felesleget a kiegyenlítőbe, vagy lazán elfogy belőle, és én meg pótolgatom. Jártam vele hegyen, völgyön, lassan, gyorsan, néha olyan utakon, hogy 2. fokozatban alig bírt menni felfelé a dombra, és nem melegedett, de masszívan megvolt a vízfogyás. Olajban nem látszik a víz, igazán nem izgultam rajta. Egyszer csak jött a gondolat, hogy nem töltögetem vagy 5 napig és akkor egyben megnézem, mennyi víz fér bele, gondoltam így legalább kiderül, hogy valójában fogy-e, vagy csak kirugózza magát a hűtő tetejéből.
3 nap után feltűnt, hogy fentebb áll a vízmutató, és közben ritkábban kapcsolgat a ventilátor is…
Belefért közel 1 liter víz. Faszom… feltöltőm, megyek vele, maradt a 100km/1 dl fogyi… szarok bele, vízzel megy b+… Egyik este, kicsit fogócskáztam vmi négykerekűvel hazafelé, (marha jól tud menni a gép az 500 cm2-hez képest), kicsit később egy piros lámpánál látom, elindul felfelé a víz. Fasza, venti nem indul, mutató a piros alatt kicsit. még volt 3 km hazáig, azt alapjáraton elpöfögtem, de mire hazaértem, már a piros aljában volt a jelző. Venti járt, motor nem hűlt. leköptem a henger oldalát, sercegett a nyál rajta. Halottam, hogy rotyog a víz benne. Megvártam, míg kihűl, és beleöntöttem 1,5 liter desztillált vizet. Fasza, gondoltam, tényleg vízzel megy… 15 km/1.5 l víz.
Másnap hajnalban elgurultam a műhelyig vele alapjáraton (15 km/1 l víz) majd délután átvittem a szerelőköz. Olaj tiszta, víz tiszta, hátul nem gőzöl. Megrendeltem a gasket szettet, lassan megjön, addig játszanak vele, hátha nem kell megbontani. nem hiszem, hogy meg lehet úszni a hengerfejek levételét, de hátha. Most azt találták ki, hogy nem hengerfejes csak rossz a venti kapcsolója. Arra még ne volt idejük, hogy átkötött kapcsolóval menjek vele 5 percet… most kezdődik a 3. hét, hogy náluk van.
Kezdek idegesen reagálni a türelem szót tartalmazó mondatokra…
Azon agyalok, hogy veszek egy konténert ősszel, és szétborítom az egészet teljesen. Rajtam kívül senkinek nem igazán fontos ez a projekt. Kezdenek agresszív gondolataim lenni az érintett emberekkel kapcsolatban, és ez nem jó.
Jobbakat!
Üdv, Tom.

Lomha 8V 2013.06.30. 19:09:48

Szia!

Totálisan semennyit sem gurulok vele, sajnos nincs pénz csinálni. A hűtőben lerakódott kosz gyakori probléma ezeknél, külföldi fórumokon is gyakori téma. Nekem is jött ki belőle bőven retek. A vízfogyasztásod elég komoly, nem mindennapos. Nincs túlnyomás a rendszerben? Mert olyat láttam, hogy szép lassan kicsorgatta a túlfolyón. 15 kilométeren másfél liter, az rengeteg. Ha valahol eldolgozza, annak nyoma kell, hogy legyen (füstben, olajban stb). Ezért gondolom, hogy folyik valahol. A tróger szerelők mindenhol problémát jelentenek, sajnos nehéz őket megkerülni. Érdemes magadnak nekiállni, de sok a buktató, vigyázni kell. Majd írj, hogy mi lett a sztori vége!

Üdv.
Lomha 8V

Jimmy Leafs 2013.09.12. 19:54:56

Nekem a régi, 27 éves kupak volt a hibás, amit a jobb oldlaon a hűtő tetején csavargálsz le, hogy beletöltsd a vizet. Abban a szigetelő gumi elérett... szökött a víz gőz formájában. Nekem 0.5 deci/100km volt tavaly nyáron. Új kupakkal idén nyáron rendben van.

Lomha 8V 2013.09.12. 21:17:42

@Jimmy Leafs: Köszönjük a hasznos tanácsot! :)

TomTom_ 2013.09.30. 21:53:52

THx!

:-)

cseréltem rajta kupakot, de nem segített rajtam.
kétféle kupakkal gyártották, a régi az 0,9 bar, az új már 1.1 bar-os.
Megint darabokban van a gép...
Talán most ott van ahol kész is lesz.
Ha elkészül, egy kv mellett szívesen elmesélem. Nem írom le, nem akarom átgondolni részletesen ezt a nyarat. Jókat gurultam vele, de kevés km volt felhőtlen.

Jobbakat!

Üdv, Tamás

Lomha 8V 2013.10.01. 08:07:52

@TomTom_: Legalább gurultál, az is valami. Én semmit nem haladtam vele. Annyit csináltam, hogy visszaraktam a blokkot, a villákat és a kerekeket a vázba. De ennyi, sajnos nincs pénzem foglalkozni vele. Van egy veteránautóm, az is vitte a pénzt, meg kellett egy új számítógép. Szegény motor, mindig hátraszorul. Ha pedig el akarod mesélni a sztorit és erre jársz (Pécs alatt nem sokkal), akkor szívesen látlak. :)

TomTom_ 2015.05.17. 23:56:11

Szia!

Mizújs? Meg van még a gép?

Az enyém jól muzsikál, nagyon kellemes társ lett belőle.

Üdv, Tom

Lomha 8V 2015.05.18. 19:42:11

@TomTom_: Szia!

Megvan még, félig-meddig össze is lett rakva, de közben tavaly augusztusban munkahelyet váltottam és nemigen érek rá foglalkozni vele. Vettem egy Suzuki SV650-et, így ez végképp háttérbe szorult. Terveztem eladni is, de lehet, hogy mégis végigviszem, csak lenne több időm. De majd meglátjuk. Mindenesetre örülök, hogy a Tiéd rendben van. :)
süti beállítások módosítása