HTML

Honda VT 500 C

Ez a blog azoknak szól akiket érdekel egy előre láthatólag viszontagságos motorfelújítás története. A blog valós idejű, tehát nem egy rég elkészült motorról van szó. Ahogy kikerülnek a bejegyzések, úgy haladunk vele. FRISSÍTÉS: Ha VT500-ad van és magad szereled, van kedved írni róla és fényképezni a folyamatot, akkor szívesen látlak a blogban. Keress meg a lomha8v@totalcar.hu címen.

Friss topikok

  • Zottyi: Sziasztok. Na megnyogodhat mindenki. Szétszedtem a kuplung oldalnál, ott van a váltónak a pozicio... (2016.09.09. 21:58) Ennyi volt. De van tovább. :)
  • Lomha 8V: @TomTom_: Szia! Megvan még, félig-meddig össze is lett rakva, de közben tavaly augusztusban munka... (2015.05.18. 19:42) Türelem, motorblokkot terem.
  • Leopold Lászlo: Szia!Nekem steed 400-om van,léci keress meg indepente@freemail.hu..karburátor infó kéne :)üdv laca (2014.09.08. 10:03) A kezdetek
  • Lomha 8V: @TomTom_: Hát én is örülök, nagyon remélem, hogy tavaszra tényleg készen lesz. Jó ötletnek szokott... (2013.12.14. 19:44) Újra haladunk, végre!
  • Lomha 8V: Arról az e-mail címről írj majd, amit itt használsz a nickedhez, mert utánanéztem és elvileg azzal... (2012.11.01. 10:01) Lassan, de haladunk.

Címkék

Újra haladunk, végre!

2013.11.21. 17:31 Lomha 8V

Hát nem kevés idő telt el az utolsó bejegyzés óta. Nem azért nem írtam, mert lusta voltam írni, hanem azért mert nem volt miről. Nem tudtam foglalkozni a motorral. Leginkább pénzügyi okai voltak a dolognak, időm lett volna. Na, de most itt vagyok és bizony végre van miről írni. Úgy döntöttem, hogy ezen a télen minden pénzt rászánok a motorra, amit csak félre tudok rakni. Sokat foglalkoztam idén az autómmal és vettem egy új számítógépet, ezek már régi tervek voltak. De úgy intéztem mindent, hogy októberig ne maradjon semmi, csak a motor. Szerencsére ez sikerült, úgyhogy most újra nekiálltunk, végre.

Valamikor régebben szóltam Dávid barátomnak, hogy ugyan már szánjon rám egy kis időt, aztán dobjuk össze valamennyire azt a motort. Elindítandó a folyamatot, ugye. Fogtuk a blokkot, a vázat, a kerekeket, a villákat és a csavarokat, aztán beköltöztünk a garázsba, újra. Kicsit megszenvedtünk a blokkal, nem volt könnyű visszatenni, meg elsőre rossz helyre raktunk pár csavart, nyilván. A többi gyerekjáték volt, kivéve mikor rájöttünk, hogy a hűtővíz tartályt a blokk előtt kellett volna berakni. Volt nagy anyázás, de abban biztosak voltunk, hogy ezért tutira nem szedjük ki a blokkot még egyszer. Olyan fél órát szerencsétlenkedtünk, de beszenvedtük így is. Most a helyén van de, hogy mi fogja fixen tartani, az rejtély. Mivel ugye a törött légszűrőházat nem rakom vissza, de azon volt alul a csavar helye, ami ezt tartaná. No mindegy, majd megoldjuk valahogy. Ezek után rátettük magunkat a hátsó fék rudazat témájára. Az első bejegyzésben volt megemlítve, hogy a víztartályt kapirgálta, mert hiányzott valami alkatrész belőle. No, ennek nekiestünk rendesen és sikerült is megcsinálni, hogy tökéletesen működjön. Faragni kellett itt-ott rajta, meg a visszahúzó-rugó át lett fordítva. Kicsit át kellett alakítani a féklámpa-kapcsoló rugóját is, így már az is működik. Hát legalábbis elvileg, mert ugye villamosság még nincs.

Ezek után bekerült a kardán, a lengéscsillapítók előre-hátra és a kerekek meg a kormány. Ezek nem voltak még feltétlenül fontosak, de így sokkal könnyebb mozgatni a motort. A kiflik csapágygolyói szétszóródtak, mikor szétszedtük, így abból újat kellett szerezni. A kúpgörgős csapágy gusztustalanul drága hozzá és nem is az a gyári megoldás. Így inkább a Dávidot ráugrasztottam a témára és rendelt valahonnan külön golyókat, 100 darabot, kemény 1.200- forintért. Ez így már jobban hangzott.

DSC_0046.jpg

Az új csapágygolyók

Úgy döntöttem, hogy a korábban emlegetett villatoldásokat nem rakom vissza, inkább ültetek a motoron majd, ahhoz meg nem illene. A szétvert kormánykifli csavarokból még nem csináltattam újat, azokból csak vissza lett kapatva a régi. Amíg csak a garázsban tologatom, jó lesz az is. A képen látható kormány a régi, ami rajta volt, nem ez lesz visszarakva. A kábeleket is beraktuk nagyjából, de nem vittük túlzásba, mondván az még úgyis alakítgatva lesz.

izé2.jpg

Az összerakás első lépései után

Ezek után eltelt egy kis idő, amit a Dávid arra fordított, hogy kitalálja miként legyen a kábelezés. Ez az Ő reszortja tekintve, hogy ért hozzá, velem ellentétben. Az első tervek azok voltak, hogy nem lesz semmi műszer a motoron, sőt index sem, hogy a lehető legegyszerűbb legyen. De aztán úgy döntöttem, hogy legalább a sebességről kéne valami info menet közben, meg legalább pár visszajelző lámpa. Kellemetlen lenne nem tudni, hogy elment az olajnyomás. Végül az indexre is rábeszéltem magam, de csakis valami éppen látható jöhet szóba. A Dávid talált a neten egy leírást, hogy a VT600 kábelezését hogyan lehet leegyszerűsíteni bobber építéshez. Volt pár eltérés a VT500-hoz képest, de nem számottevő, a Dávid simán megoldotta. Mikor eljött a villamosság-szerelés első napja, azzal melegítettünk be, hogy egy Virago-ból kidobtuk a blokkot. Látszik, hogy nem csak nekem vannak gondjaim, másnak is kell szerelni néha. Miután ezzel megvoltunk, átbillegtünk hozzám és a Dávid nekiállt a kábeleknek. Ebben abszolút nem tudtam neki segíteni, mert tényleg nem értek hozzá, csak a legegyszerűbb dolgokat tudom megcsinálni. Annyit láttam, hogy húzza, vonja, méregeti, káromkodik, köt, forraszt, zsugorcsövezik, aztán az egészet kezdi elölről. Egyre több kábel meg miegymás landolt a háta mögött, közölte, hogy "ezek nem kellenek".

DSC_0034.jpg

A "felesleg" egy része

DSC_0030.jpg

Dolgozik a mester

DSC_0035.jpg

Ha e-cigi használóknak ismerős az úriember, az nem a véletlen műve :)

DSC_0032.jpg

Nekem tiszta káosz, Dávidnak értelemszerű rend

Amíg a Dávid kábelezett, én sem akartam csak ülni és nézni, úgyhogy elővettem a kosarat a többi alkatrésszel és viszonylag alaposan elpucoltam mindent. Kerítettem egy új, nagy méretű kukás zsákot és abba elcsomagoltam mindent, hogy ne koszolódjon be újra. Tudom, már alapból is így kellett volna, de hát a fene gondolta, hogy ez eddig eltart. Arról is csináltam képet, mikor már minden kábel szépen, zsugorcsövezve várta a további sorsát, de sajnos nem találom, bár annyira nem is érdekes.

Még az első bejegyzésben említettem, hogy új (legalábbis fiatal) kormánykapcsolók lesznek a gyári, lepukkantak helyett. Szerencsére sikerült szép állapotú Honda CBR 1100 XX-ről szerezni balost-jobbost. Nagyon jó állapotúak, még a felfestések is éppen csak megkoptak kicsit. Reméljük minden szempontból passzolni fog.

DSC_0044.jpg

Az új kormánykapcsolók

Sok dolog hiányzik még, de már ki van nézve az új km. óra és az új hátsó lámpa. Persze ahhoz először nem ártana valamilyen hátsó sárvédő. Olyannyira komolyan gondoltam, hogy nem rakom vissza a gyárit, hogy el is adtam. A másik komolyabban foglalkoztató dolog a légszűrő. Sajnos nem találok olyan alacsony direktszűrőt, ami elférne a váz alatt. Sokat agyaltunk a dolgon, de eddig nem sikerült semmi értelmeset kitalálnunk. Reméljük majd kialakul. Rengeteg dolog nincs még meg a motorhoz, szóval lesz mire költeni és lesz is mivel dolgozni. De legalább haladunk.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vt500.blog.hu/api/trackback/id/tr635647783

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TomTom_ 2013.12.14. 18:08:46

Szia!

Örülök, hogy újra haladtál egy kicsit. Még alig kezdődött el a tél, és teljesen be vagyok már sózva a gurulásra. Azon gondolkodtam, hogy hazahozom kicsit a garázsból és gurulnom kell vele párat. Csak azt tart vissza, hogy ha megfázok rajta (ez ugye nagyjából biztos)az asszony kicsinál ha megfertőzöm a gyereket. Jó munkát, és sok sikert!

Üdv, Tom

Lomha 8V 2013.12.14. 19:44:43

@TomTom_: Hát én is örülök, nagyon remélem, hogy tavaszra tényleg készen lesz. Jó ötletnek szokott tűnni ilyenkor a gurulás, de csak a meleg szobából. 500 méter után már bánnád. :D
süti beállítások módosítása