Ez a blog azoknak szól akiket érdekel egy előre láthatólag viszontagságos motorfelújítás története. A blog valós idejű, tehát nem egy rég elkészült motorról van szó. Ahogy kikerülnek a bejegyzések, úgy haladunk vele. FRISSÍTÉS: Ha VT500-ad van és magad szereled, van kedved írni róla és fényképezni a folyamatot, akkor szívesen látlak a blogban. Keress meg a lomha8v@totalcar.hu címen.
Zottyi 2016.09.09. 21:58:12
Na megnyogodhat mindenki.
Szétszedtem a kuplung oldalnál, ott van a váltónak a pozicionálója.
Az a kis kallantyú kilazult és ezért mellé ugrott, megakadt és így nem tudott váltani. Egy 10-es crova és megvolt a megoldás. 1,5 óra és ismét robog. Ki is próbáltuk az asszonykámmal. 70 km Batta és Iváncsa oda vissza, 90-100 minden rendben.
Nagyon élveztük ezt a kora őszi, esti jóidőt. Ilyenkor bánom, hogy nem álltam neki májusba.
Na majd jövőre.
Üdv mindenkinek.
Köszi a blogfelajánlást nem igérek semmit, tudod az idő mindíg kevés. Azért néha irogatok.
Bejegyzés: Ennyi volt. De van tovább. :)
Lomha 8V 2016.09.09. 15:35:06
Jó, hogy ide találtál. Itt olvashatsz bőven az előzményekről, kár, hogy a képek már nincsenek meg. Ha akarod vinni a blogot, akkor adok hozzáférést és csinálhatod tovább. :)
Bejegyzés: Ennyi volt. De van tovább. :)
Zottyi 2016.09.09. 14:04:16
Él a motor! Megvan a műszaki!
Majd rakok fel képeket, meg videót. Egy picit én is alakítottam rajta. Csináltam egy háttálát, és a kormányt is lecseréltem, riga 16 átalakítva. Tudnak ezek az oroszok. De még van egy kis szerelni való mocizás elött. Műszakiról hazafele az utolsó kanyarba az utolsó km vissza egyesbe, mert meg kellet álni, indulás minden rendben, de nem tudtam kettesbe rakni. sem üres sem kettes semmi. Nem lehet váltani. Nem recsgett, nem pattant, egyszerüen nem vált. Van javaslat? Szívesen meghalgatnám az okos ötleteket. Tibivel már beszáltünk, van is tipp, mindketten egyre gondoltunk, de nem írom le, hogy ne adjak tippeket.
Ha tudtok segítsetek.
Üdv Zottyi
Bejegyzés: Ennyi volt. De van tovább. :)
TomTom_ 2016.05.19. 12:18:03
Bejegyzés: Ennyi volt. De van tovább. :)
Lomha 8V 2016.05.19. 09:58:25
Bejegyzés: Ennyi volt. De van tovább. :)
TomTom_ 2016.05.16. 16:15:17
Én maradok a VT-nél.
Üdv, Tom
Bejegyzés: Ennyi volt. De van tovább. :)
Lomha 8V 2015.05.18. 19:42:11
Megvan még, félig-meddig össze is lett rakva, de közben tavaly augusztusban munkahelyet váltottam és nemigen érek rá foglalkozni vele. Vettem egy Suzuki SV650-et, így ez végképp háttérbe szorult. Terveztem eladni is, de lehet, hogy mégis végigviszem, csak lenne több időm. De majd meglátjuk. Mindenesetre örülök, hogy a Tiéd rendben van. :)
Bejegyzés: Türelem, motorblokkot terem.
TomTom_ 2015.05.17. 23:56:11
Mizújs? Meg van még a gép?
Az enyém jól muzsikál, nagyon kellemes társ lett belőle.
Üdv, Tom
Bejegyzés: Türelem, motorblokkot terem.
Leopold Lászlo 2014.09.08. 10:03:23
Bejegyzés: A kezdetek
Lomha 8V 2014.03.25. 15:40:40
Bejegyzés: A kezdetek
József Jámbor 2014.03.25. 12:44:40
Bejegyzés: A kezdetek
Lomha 8V 2013.12.14. 19:44:43
Bejegyzés: Újra haladunk, végre!
TomTom_ 2013.12.14. 18:08:46
Örülök, hogy újra haladtál egy kicsit. Még alig kezdődött el a tél, és teljesen be vagyok már sózva a gurulásra. Azon gondolkodtam, hogy hazahozom kicsit a garázsból és gurulnom kell vele párat. Csak azt tart vissza, hogy ha megfázok rajta (ez ugye nagyjából biztos)az asszony kicsinál ha megfertőzöm a gyereket. Jó munkát, és sok sikert!
Üdv, Tom
Bejegyzés: Újra haladunk, végre!
Lomha 8V 2013.10.01. 08:07:52
Bejegyzés: Türelem, motorblokkot terem.
TomTom_ 2013.09.30. 21:53:52
:-)
cseréltem rajta kupakot, de nem segített rajtam.
kétféle kupakkal gyártották, a régi az 0,9 bar, az új már 1.1 bar-os.
Megint darabokban van a gép...
Talán most ott van ahol kész is lesz.
Ha elkészül, egy kv mellett szívesen elmesélem. Nem írom le, nem akarom átgondolni részletesen ezt a nyarat. Jókat gurultam vele, de kevés km volt felhőtlen.
Jobbakat!
Üdv, Tamás
Bejegyzés: Türelem, motorblokkot terem.
Lomha 8V 2013.09.12. 21:17:42
Bejegyzés: Türelem, motorblokkot terem.
Jimmy Leafs 2013.09.12. 19:54:56
Bejegyzés: Türelem, motorblokkot terem.
Lomha 8V 2013.06.30. 19:09:48
Totálisan semennyit sem gurulok vele, sajnos nincs pénz csinálni. A hűtőben lerakódott kosz gyakori probléma ezeknél, külföldi fórumokon is gyakori téma. Nekem is jött ki belőle bőven retek. A vízfogyasztásod elég komoly, nem mindennapos. Nincs túlnyomás a rendszerben? Mert olyat láttam, hogy szép lassan kicsorgatta a túlfolyón. 15 kilométeren másfél liter, az rengeteg. Ha valahol eldolgozza, annak nyoma kell, hogy legyen (füstben, olajban stb). Ezért gondolom, hogy folyik valahol. A tróger szerelők mindenhol problémát jelentenek, sajnos nehéz őket megkerülni. Érdemes magadnak nekiállni, de sok a buktató, vigyázni kell. Majd írj, hogy mi lett a sztori vége!
Üdv.
Lomha 8V
Bejegyzés: Türelem, motorblokkot terem.
TomTom_ 2013.06.29. 18:58:31
Remélem, sokat gurulsz a géppel mostanában… :-)
A múltkori melegedés után, jól szétszedtük a teljes hűtőt és kitakarítottam 20% ecettel. elhasználtam vagy 4 litert, mire fémtiszta lett a rendszer. Durván el volt mocskolódva radiátor. Eleinte nem is csobogott benne a lé, de vagy 3 öblítés után elkezdett csobogva közlekedni benne a cucc. Vszeg a „mosás” után nem vették le a radiátor kipucolni újra, pedig az a legszűkebb keresztmetszetet a rendszerben és logikusan úgy is működik, mint egy szűrő, ülepítő. Mindegy, legalább látom milyen lett, és nem találgatom később.
Raktam bele hőmérséklet jeladót, termosztátot, ventilátor kapcsolót. Gurultam vele vagy 1000 km-t melegedés nélkül, de 100km/1 dl vízfogyasztással. Mivel szinte mindennap visszatöltöttem a hiányzó részt, így nem tudtam eldönteni, hogy a hűtő tetején kell neki a tágulási tér és csak kinyomja felesleget a kiegyenlítőbe, vagy lazán elfogy belőle, és én meg pótolgatom. Jártam vele hegyen, völgyön, lassan, gyorsan, néha olyan utakon, hogy 2. fokozatban alig bírt menni felfelé a dombra, és nem melegedett, de masszívan megvolt a vízfogyás. Olajban nem látszik a víz, igazán nem izgultam rajta. Egyszer csak jött a gondolat, hogy nem töltögetem vagy 5 napig és akkor egyben megnézem, mennyi víz fér bele, gondoltam így legalább kiderül, hogy valójában fogy-e, vagy csak kirugózza magát a hűtő tetejéből.
3 nap után feltűnt, hogy fentebb áll a vízmutató, és közben ritkábban kapcsolgat a ventilátor is…
Belefért közel 1 liter víz. Faszom… feltöltőm, megyek vele, maradt a 100km/1 dl fogyi… szarok bele, vízzel megy b+… Egyik este, kicsit fogócskáztam vmi négykerekűvel hazafelé, (marha jól tud menni a gép az 500 cm2-hez képest), kicsit később egy piros lámpánál látom, elindul felfelé a víz. Fasza, venti nem indul, mutató a piros alatt kicsit. még volt 3 km hazáig, azt alapjáraton elpöfögtem, de mire hazaértem, már a piros aljában volt a jelző. Venti járt, motor nem hűlt. leköptem a henger oldalát, sercegett a nyál rajta. Halottam, hogy rotyog a víz benne. Megvártam, míg kihűl, és beleöntöttem 1,5 liter desztillált vizet. Fasza, gondoltam, tényleg vízzel megy… 15 km/1.5 l víz.
Másnap hajnalban elgurultam a műhelyig vele alapjáraton (15 km/1 l víz) majd délután átvittem a szerelőköz. Olaj tiszta, víz tiszta, hátul nem gőzöl. Megrendeltem a gasket szettet, lassan megjön, addig játszanak vele, hátha nem kell megbontani. nem hiszem, hogy meg lehet úszni a hengerfejek levételét, de hátha. Most azt találták ki, hogy nem hengerfejes csak rossz a venti kapcsolója. Arra még ne volt idejük, hogy átkötött kapcsolóval menjek vele 5 percet… most kezdődik a 3. hét, hogy náluk van.
Kezdek idegesen reagálni a türelem szót tartalmazó mondatokra…
Azon agyalok, hogy veszek egy konténert ősszel, és szétborítom az egészet teljesen. Rajtam kívül senkinek nem igazán fontos ez a projekt. Kezdenek agresszív gondolataim lenni az érintett emberekkel kapcsolatban, és ez nem jó.
Jobbakat!
Üdv, Tom.
Bejegyzés: Türelem, motorblokkot terem.
Lomha 8V 2013.06.19. 10:49:08
Bejegyzés: A kezdetek