HTML

Honda VT 500 C

Ez a blog azoknak szól akiket érdekel egy előre láthatólag viszontagságos motorfelújítás története. A blog valós idejű, tehát nem egy rég elkészült motorról van szó. Ahogy kikerülnek a bejegyzések, úgy haladunk vele. FRISSÍTÉS: Ha VT500-ad van és magad szereled, van kedved írni róla és fényképezni a folyamatot, akkor szívesen látlak a blogban. Keress meg a lomha8v@totalcar.hu címen.

Friss topikok

  • Zottyi: Sziasztok. Na megnyogodhat mindenki. Szétszedtem a kuplung oldalnál, ott van a váltónak a pozicio... (2016.09.09. 21:58) Ennyi volt. De van tovább. :)
  • Lomha 8V: @TomTom_: Szia! Megvan még, félig-meddig össze is lett rakva, de közben tavaly augusztusban munka... (2015.05.18. 19:42) Türelem, motorblokkot terem.
  • Leopold Lászlo: Szia!Nekem steed 400-om van,léci keress meg indepente@freemail.hu..karburátor infó kéne :)üdv laca (2014.09.08. 10:03) A kezdetek
  • Lomha 8V: @TomTom_: Hát én is örülök, nagyon remélem, hogy tavaszra tényleg készen lesz. Jó ötletnek szokott... (2013.12.14. 19:44) Újra haladunk, végre!
  • Lomha 8V: Arról az e-mail címről írj majd, amit itt használsz a nickedhez, mert utánanéztem és elvileg azzal... (2012.11.01. 10:01) Lassan, de haladunk.

Címkék

Lassan, de haladunk.

2012.09.05. 15:30 Lomha 8V

Először is elnézést kérek minden rendszeres olvasómtól, hogy ilyen hosszú idő kimaradt, de sajnos engem is sanyargatnak az átlagember szokásos problémái, mint pl. pénz- és időhiány. De szerencsére egy lehelletnyi időre megoldódtak ezek a gondok, úgyhogy kicsit haladtunk a motorral.

Múlt héten valamelyik nap beállított a postás egy szett új kuplunglamellával és egy szett új kuplungrugóval. Végül az angol EBC alkatrészeknél kötöttem ki, ár/érték arányban ezek voltak a befutók és ráadásul dícsérték őket ismerősi körben.

Az új lamellák és rugók a kuplunghoz

Neki is álltam összerakni a kuplungot és közben érdekes megfigyelésre tettem szert. A szerelési útmutatóban csak 4 sima lamella van (értsd úgy, hogy nem fém). Viszont a dobozban 7 db. jött, a motorban pedig csak 6 volt. Nem vagyok egy matekzseni, de ez így sehogy nem adja ki. Kicsit gondolkoztam a dolgon, aztán úgy döntöttem, hogy úgy rakom be az újat, ahogy bent volt a régi, azzal nem nyúlhatok mellé, hiszen kopottan is elég jól működött. Gyanítom, hogy több Hondát szereltek ugyanilyen vagy nagyon hasonló kuplunggal, ezért az utángyártócégek úgy adják a szettet, hogy mindegyikhez jó legyen. Egyszerűbb ez és jól is van így.

FIGYELEM! Aki nekiáll a kuplungot szerelni figyeljen oda, hogy az egyik sima lamella kerülete vékonyabb mint a többi! Minden esetben ez kerül "legfelülre", tehát a blokkdekli felé néz. Ha nem oda kerül, akkor a kuplung nem fog megfelelően működni.

Az a baj, hogy mindig ilyenkor jut eszembe, miről kellett volna még fényképet csinálni. Mikor a rugókat raktam vissza, először egymás mellé állítottam egy régi és egy új rugót. Hát nem semmi volt a különbség, kb. 1 centi. Nem is volt egyszerű visszaszenvedni a helyére a lemezt, ami leszorítja őket. Szerencsére nekem ugye kint van a motor, így csak jól ránehezedtem (nem volt nehéz, nem vagyok könnyű eset) és olyan ötödik próbálkozásra sikerült is bekapatni a csavarokat. Szépen keresztben lehúztam a csavarokat és ezzel a kuplung a helyére került, megújulva. A kuplungkosarat tartó csavarra nem térnék ki külön, ezt a - korábban az egyik bejegyzésben - már említett elektromos kulccsal lehet visszarakni.

Ezek után a figyelmem a hengerek felé fordult. Még korábbról emlékeztem, hogy ahol a vízcsövek bemennek a hengerbe, valami tömítőpasztával van kikenve. Ilyen apróságokon már nem tudok fennakadni azok után, hogy milyen gányolásokat találtam a motorban. Szépen kikapartam a pasztát és pontosan azt találtam amire számítottam. A gyári gumitömítéseknek csak a hűlt helye várt. Nem estem kétségbe, ez még kapható minden Honda kereskedésben, hiszen rengeteg motort szereltek ilyen vízcsövekkel, nem csak a VT500-ban volt megtalálható. A Honda Karasna cégtől rendeltem meg, itthonról. Ilyen filléres dolgot nem érdemes külföldről hozatni, hiszen alig olcsóbb, viszont a posta sokkal drágább. Pár nap alatt ide is ért, köszönet érte. Ezeket még nem szereltem be, majd akkor ha jön a teljes összerakása a blokknak. Remélem, nincs már messze.

Az új tömítések a vízcsövekhez

Miközben forgattam a hengereket rájöttem, hogy a hengertalp tömítés nem fogja egykönnyen adni magát. Minden túlzás nélkül állítom, hogy szerintem még a gyári tömítés volt rajta. Nekiálltam óvatosan lefejtegetni egy szike segítségével. Nagyon nehezen adta magát, még életemben nem találkoztam ennyire ragaszkodó tömítéssel. Aztán persze meglett a böjtje a dolognak, jó fél óra szenvedés után megszaladt a szike kezemben és jó mélyen belevágtam a bal hüvelykujjamba. Nem volt komoly seb, de tipikus pengevágás volt. Alig látszik, 1 perc múlva már nem is vérzik, de annál jobban fáj. Ekkor tudtam, hogy mára kb. ennyi volt mert bármihez értem hozzá, nem volt kellemes. És hiába vagyok jobbkezes, azért a bal is kell. Annál is elszomorítóbb volt, hogy ennyi munka után, izzadtságban úszva alig a fele jött le a tömítésnek. És ez még csak az egyik henger volt.

A hengertalp tömítés kb. fél óra megfeszített munka után

Még ezen a napon este le kellett ugranom egy jóbarátomhoz, segíteni összerakni egy robogót. Emlékeztem, hogy neki van egy elektromos, multifunkciós szerszáma. Különböző fejek vannak hozzá, köszörű, csiszoló, stb. Ezt kölcsönkértem tőle, hátha jó lesz a hengertalp tömítést leszedni. Másnapra összeállt a fejemben a haditerv. Hőlégfúvóval megpuhítottam a tömítéseket és utána nekiestem a géppel, csiszolófejjel. Ez sem volt éppen gyors munka, de viszont annál hatásosabb. Kb. 1 óra alatt végeztem mindkét hengerrel, azt hiszem az eredmény meggyőző lett. Ennél többet nem tudtam tenni az ügyért, szerintem ez is elég lesz.

A megpucolt hengerek

Eddig jutottam ezen a héten. Remélem, hogy a következő héten beszámolhatok újabb haladásról, de sajnos nem vagyok biztos benne. Viszont történt valami nagyon kellemes dolog is. Nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a bejegyzés megjelenésének napján van a születésnapom. A barátnőm kilobbizta, hogy összeálljon az egész család és ne mindenféle hülye ajándékokat vegyenek, hanem egy normálisat, közösen. Tudom, most sokaknak eszébe jutott, hogy mi köze van ennek a blog témájához és páran arra számítanak, hogy nyálas ömlengés következik, de nem. Közvetve ugyan, de sokat még fogtok találkozni ezzel az ajándékkal. Íme:

 

24 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vt500.blog.hu/api/trackback/id/tr754756728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egykuty 2012.09.26. 11:53:08

nohh, van valami haladás?

Cecan Basescu 2012.09.27. 19:22:15

Bocs az off-ért:
Hogy vált be a szerszám? Pont ezt néztem ki én is, csak sehol nem találtam róla felhasználói infót (értsd: olyat aki használta is)

Lomha 8V 2012.09.28. 10:01:52

@egykuty: Még nincs haladás Kutyi, a hengerfejeket csinálom, ma lesz kész. Utána rakjuk össze a blokkot, arról lesz megint bejegyzés. Sajnos a csóróság visszafog, de azért igyekszem. :)

Lomha 8V 2012.09.28. 10:07:23

@Cecan Basescu: Nagyon jó cucc, az árát nagyon megéri, nyugodtan vedd meg. Van viszonyítási alapom, mert amúgy King Tony szerszámmal dolgozok, ami köztudomásúlag nagyon jó. Ezt ugyanolyannak érzem, de harmadannyiba kerül. Szóval én ajánlom.

Cecan Basescu 2012.09.30. 18:12:42

@Lomha 8V: Köszi, asszem meg is lepem magam vele:)

Lomha 8V 2012.10.02. 12:45:16

@Cecan Basescu: Sok boldogságot a kapcsolathoz! :)

TomTom_ 2012.10.10. 20:51:27

Szia!

Jó munkát ;-) remélemk sok örömöd is lezs a gépben.
Most vettem egy ilyen gépet, 1987. PC08 vmi csattog a hátsó hengerfejnél, holnap szedjük szét... szivatóbowden, hiányzó oldaldekli, rossz aksi. Szóval lesz barkács a télen :-)

Lomha 8V 2012.10.11. 10:00:45

@TomTom_: Szia!

Köszönöm, megvan a munka. :) A csattogás általában valamelyik (vagy több) szelep miatt van, ha szerencséd van, akkor csak egy beállítás kell neki. Melegen kell beállítani 0.1 mm-re. Érdemes beszerezni egy szelephézag-határolót. Ha esetleg van kedved fényképezni meló közben és írnál róla, akkor nagyon szívesen látlak a blogban.

Lomha 8V 2012.10.11. 10:02:39

@TomTom_: Ja és a szívatóbowdenhez kösd fel a gatyát, hiánycikk mindenhol. Külföldről óvatosan rendelj, többeknek is rosszat küldtek belőle.

TomTom_ 2012.10.11. 23:46:33

@Lomha 8V: Szia! Ma lekerült a szelep dekli, és kiderült, hogy a szelepek környéke hibátlan, gyak. újszerű (39000km). A hátsó henger vezérmű lánca ficánkol benne, és az adja a csattogó hangot. Szted mennyit szabad mozognia a fogaskeréken??? Holnap átteszik a másik henger feszítőjét, és megnézik mit változik. Remélem, nem kell a vezérlést klt. felújítani. Csak a kritikus/érdekes részekről fogok fképezni, mert szerelő csinálja. A bowdenen nem rezgek, sztem 2 nap alatt legyártják az Alig utcában és lesz vagy 2500 Ft. Most próbálnak gyárit szerezni, oszt majd meglátjuk. Nincs véletlen vmi szerelési könyved vagy linked a gépről? Nagy segítség lenne... ;-)

Jó munkát!

Üdv, Tamás

Lomha 8V 2012.10.12. 10:13:02

@TomTom_: Hali!

Ha bent vannak a feszítők, akkor nem sokat szabad mozognia, pár mm-t max. 39.000 km után ott még mindennek hibátlannak kéne lenni. A vezérlés felújítása annyira nem nagy összeg és főleg nem érdemes spórolni rajta. Ha ez összeakad, akkor hengertalptól felfelé mindentől búcsúzhatsz és az sokkal drágább lesz. A feszítők általában nem szoktak elkopni, inkább a lánc+fogaskerék szokott elhasználódni. Küldj egy mailt a lomha8v@totalcar.hu címre, a többit ott megbeszéljük. :)

egykuty 2012.10.12. 11:09:20

@Lomha 8V: poooostooooot, kéééépeeet!

Lomha 8V 2012.10.14. 12:31:28

@egykuty: Jóvanna' igyekszem. :D

TomTom_ 2012.10.19. 20:12:45

Szia!
Úgy néz ki, a egyik feszítő kuka, de mind a két lánc nyúlt, 10 és 12 mm magasak a feszítőcsapok.

A szívató bw simán megjött, ~ 3e Ft volt...

Úgy gondolom, kicserélném a teljes vezérlést. Hol találok nem a motor értékével megegyező áron cuccot hozzá szerinted ??? Itthon lánconként 40e Ft-ról képzelődnek... Fogaskerékre áruk sem volt.

A hengerekben a sűrítési végnyomás szárazon 12 és 10 Bar. Ez sztem vállalható... a hátsó a gyengébb.

Kérlek, segíts, ha van ötleted.

Segítségedet előre is köszönöm, üdvözlettel: Tom

TomTom_ 2012.10.20. 21:58:46

@Lomha 8V: Kérlek, 2x küld a levelet, mert nem áll szóba veled elsőre a spamfogó...

Thx, Tom

wolf65 2012.10.31. 17:08:12

Szia Tibi.
Árgus szemekkel keresnénk a további fejleményeket, de nem van!! Helyzet, feladtad??? :):) Én amúgy neki láttam a finál drive-nak, csapágycsere, hézagolás....., szóval lesz izgalom. Az első kihajtást amiről múltkor szakértettünk, végül megúszom, nem kotyog,lóg hál istennek. Ja s kérdezném, amiket rendeltél gumigyűrűket a vízcsövekhez, megköszönném, ha megadnád az átmérő s vastagság méreteit. Köszi, s várjuk a fejleményeket.

Lomha 8V 2012.10.31. 17:28:16

@wolf65: Szeva! Hamarosan jön az új bejegyzés, nem adtam fel. A feltételezés is sértő. :D Hát szívesen lemérném neked, de sajnos már be vannak építve. És a hivatalos álláspont az, hogy ha egyszer bent van, akkor nem szabad kiszedni, csak cserével. Nem volt olcsó, úgyhogy nem kockáztatnám meg, remélem megérted. Mondjuk ezzel sokat el is árultam a következő bejegyzésről. :)

wolf65 2012.10.31. 17:32:40

@TomTom_: Szia. Küldök 1 linket . Itt 18000 környékén van 1 lánc, DE tudni kell, hogy 120, vagy 116 csapos a láncod. ( gondolom a kétféle a kétféle teljesítményű gépet takarja) Keresd ki.
A láncunk kódja: SCA0412ASDH120, vagy 116
Link:www.motostyling.hu/webshop/futomu-fekek-lancok/lancok_did-vezermulanc

Sok sikert.

wolf65 2012.10.31. 17:34:04

@Lomha 8V: Na!!!!! Akkor haladsz. Amúgy nem gond, majd ha kikapom, lemérem. Hajrá.

Lomha 8V 2012.10.31. 19:39:59

@wolf65: Ha fotózod amit csinálsz és hajlandó vagy írni róla, akkor szívesen látlak a blogban. Érdekel a dolog?

wolf65 2012.10.31. 20:43:24

@Lomha 8V: Érdekel természetesen, hisz ha másnak szüksége lesz rá, had profitáljon belőle. A szétkapott hajtásról van 1 kép a galériába a nevem alatt, tedd föl nyugodtan, vagyokíts ki hogy kell feltenni, és hozzáírni. Lesz 1 kuplung generálunk is Rudi gépén is, majd dokumentálunk, s készül a célszerszám amivel hengerfej leszerelés nélkül is lehet szelepszár szimeringet cserélni.

Lomha 8V 2012.11.01. 09:50:02

@wolf65: Szuper. A képeknek 640x480 méretűnek kell lennie, akkor mutat normálisan. Beengedlek a blogba, amint rájöttem, hogy kell. :D Utána nagyjából el tudom magyarázni, hogy miként tudsz bejegyzést csinálni. Ha sikerült intéznem valamit akkor szólok. De a többit intézzük mailen, ha esetleg nem tudnád a címem akkor itt van:

lomha8v@totalcar.hu

Lomha 8V 2012.11.01. 10:01:10

Arról az e-mail címről írj majd, amit itt használsz a nickedhez, mert utánanéztem és elvileg azzal tudlak beállítani szerkesztőnek.
süti beállítások módosítása